ریو ۲۰۱۶ نخستین مسابقه المپیک مبتنی بر فضای رایانش ابری بود

ساخت وبلاگ

مسابقات المپیک تابستانی ریو ۲۰۱۶ به پایان رسید و به گفته کارشناسان، طی آن بالاترین سطح خدمات و فناوری ها به کار گرفته شد. یکی از مهم ترین خدماتی که در این بازی ها مورد توجه قرار گرفت، سیستم های رایانش ابری بود.


همکاران سیستم- خدمات رایانش ابری برای نخستین بار در تاریخ برگزاری مسابقات المپیک در جریان بازی های ریو ۲۰۱۶ به کار گرفته شد و کارشناسان اعلام کردند که در بازی های المپیک توکیو ۲۰۲۰ نیز میزان تمرکز بر خدمات ابری بیشتر می شود. پورتال اصلی مربوط به مسابقات ریو، سیستم اعتبارسنجی و ساماندهی نیروی کاری در این دوره از مسابقات به صورت کامل در فضای رایانش ابری اختصاصی میزبانی می شد. به گفته «اِلی ریسِند»، از مدیران برگزارکننده مسابقات ریو ۲۰۱۶، سیستم مرکزی این دوره از مسابقات برای انجام هر یک از بازی ها بیش از ۳۰۰ هزار هویت را اعتبارسنجی کرد که تمامی آنها مبتنی بر فضای پرازش ابری صورت گرفت. در بخش امنیت سایبری نیز برای این دوره از مسابقات المپیک نسبت به بازی های قبلی رکوردهای تازه به ثبت رسید. در هر ثانیه از دوره ای که مسابقات المپیک ۲۰۱۶ برگزار شد، به طور میانگین ۴۰۰ حمله سایبری صورت گرفت. در المپیک ۲۰۱۲ لندن در هر ثانیه ۲۰۰ تهدید سایبری ثبت شده بود.

فناوران ...
ما را در سایت فناوران دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان itmen بازدید : 178 تاريخ : سه شنبه 9 شهريور 1395 ساعت: 1:46